Top

Podstawowe mity dotyczące działań seo

Podstawowe mity dotyczące działań seo

Każda osoba chcąca wypromować swoją stronę internetową w sieci doskonale wie o tym, iż wśród najważniejszych czynników prowadzących do osiągnięcia sukcesu znajduje się nie tylko jakość samej witryny, ale także działania zwiększające jej widoczność i popularność. Trudno sobie dzisiaj wyobrazić sytuację, aby jakakolwiek strona internetowa mogła przyciągnąć użytkowników Internetu bez odpowiednich działań seo, do których zalicza się między innymi pozycjonowanie i optymalizowanie. Zagadnienia związane z działaniami seo są tak popularne (i przede wszystkim niezbędne), iż mogłoby się wydawać, że coraz większa ilość osób posiada na ten temat konieczną wiedzę. Nic bardziej mylnego. Wprawdzie wielu przedsiębiorców i posiadaczy własnych witryn zdaje sobie sprawę z tego, iż pozycjonowanie stron i ich optymalizacja są działaniami obowiązkowymi, to jednak ich wiedza nie do końca pokrywa się z rzeczywistością. Mogą to wykorzystywać nieuczciwe i nierzetelne firmy, które obiecują rzeczy niemożliwe do osiągnięcia. Wśród najpopularniejszych i najczęściej występujących mitów na temat pozycjonowania występuje kilka nieprawdziwych twierdzeń.

Pozycjonowanie strony internetowej zapewnia pierwszą pozycję w wyszukiwarce

Stwierdzenia tego typu są dosyć często stosowane przez firmy oferujące usługi pozycjonowania. Takie zapewnienia mają zwiększyć ilość klientów, którzy zdecydują się na skorzystanie z danej oferty. Tymczasem takie twierdzenie nie jest zgodne z prawdą. Żadne działania w zakresie pozycjonowania stron nie dadzą 100% gwarancji, iż dana witryna osiągnie pierwsze miejsce w wyszukiwarce. Jedyne co może obiecać firma zajmująca się pozycjonowaniem, to podjęcie wszelkich działań (zgodnych z polityką Google), które pomogą osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie wystarczy przeprowadzić tylko jeden raz

Każda firma zapewniająca swoich klientów, iż pozycjonowanie jest działaniem jednorazowym udziela informacji nieprawdziwych i błędnych. Pozycjonowanie stron to proces, który wymaga regularnych działań i ciągłych zmian. W tym przypadku nic nie jest dane na zawsze. Wynika to z tego, iż algorytmy wyszukiwarek podlegają nieustającym zmianom i stawiają firmom pozycjonującym coraz to nowe wymagania. Równie istotne jest pamiętanie o tym, iż osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce nie jest dane na zawsze, a strona internetowa pozbawiona regularnych działań może ulec szybkiej degradacji.

Istnieją sprawdzone metody na osiągnięcie sukcesu


Informowanie klientów o posiadaniu patentu na sukces nie jest niczym innym, jak wprowadzaniem ich w błąd. Podejmując działania seo należy pamiętać o tym, iż nie ma jednego sprawdzonego przepisu na skuteczne wypromowanie witryny, a poszczególne czynności wymagają zróżnicowanych metod. Większość profesjonalnych firm zajmujących się pozycjonowaniem opiera się na doświadczeniu, wiedzy i testach. Na ich podstawie są dobierane konkretne metody działania, które mogą – lecz nie muszą – zagwarantować sukces.

Pomimo wielkiego rozwoju działań związanych z pozycjonowaniem i optymalizowaniem stron internetowych wciąż istnieją pewne mity, które przekłamują rzeczywistość. Warto je poznać, gdyż podstawowa znajomość zasad działania tego segmentu może uchronić przed kosztownymi błędami.

No Comments

Post a Comment