Top

KILKA SPOSOBÓW NA PODNIESIENIE WARTOŚCI KAMPANII GOOGLE ADWORDS

KILKA SPOSOBÓW NA PODNIESIENIE WARTOŚCI KAMPANII GOOGLE ADWORDS

Większość współczesnych firm wykorzystuje w swojej strategii marketingowej kampanie Google AdWords, używając jej jako metodę promocji, która jest stabilna i przynosi doskonałe efekty. Pomimo tego część reklamodawców narzeka na brak zwrotu swoich inwestycji, a co za tym idzie niezadowolenie z prowadzonych działań. Być może jest to spowodowane błędami w przeprowadzaniu kampanii Adwords. Toteż warto przyjrzeć się kilku sposobom na podniesienie wartości tego typu działań.

KAMPANIE ADWORDS I JEJ CELE

Na początek każda firma powinna zadać sobie kilka pytań, które pomogą jej w dostosowaniu kampanii Adwords. Po pierwsze więc jakie są oczekiwania firmy, po drugie jakie założenia ma spełniać kampania by firma mogła stwierdzić, że system działa w pozytywny i efektywny sposób, po trecie zaś – po czym można poznać, że założony cel został osiągnięty. Cele są zależne od rodzaju działalności firmy, a także od dysponowanego przez nią budżetu – wiadomo, że inny cel będzie posiadać ogólnopolska sieć sklepów, a inny np. lokalny przedsiębiorca. Bądź co bądź – dobrze i dokładnie określony cel kampanii poprowadzi ją dalej, pozwalając ją odpowiednio optymalizować i monitorować.

POSZUKIWANIE ODPOWIEDZI

Zasada jest prosta – każdy użytkownik Internetu i wyszukiwarki Google szuka czegoś co go interesuje. Każde jego wyszukiwanie jest pytaniem, na które Google szuka odpowiedzi w sposób zarówno precyzyjny, jak i obiektywny. Podobnie jest z zarządzaniem reklamami AdWords – wyznacza on to w jaki sposób można podejmować decyzje przy tworzeniu reklamy, jak stworzyć taką reklamę, która będzie efektywna. Środkiem do celu są słowa kluczowe, zaś zapytania wpisywane w Google są odpowiedzią. Istotną rolę pełnią tu linki sponsorowane, odsyłające klienta do usług firmy się reklamującej.

ODPOWIEDNIA BUDOWA STRUKTURY KONTA

Struktura konta musi być skonstruowana w taki sposób, by łatwo było kontrolować kampanię oraz prowadzić skuteczne jej analizy. Warto zastanowić się nad organizacją struktury konta pod cele biznesowe lub też w taki sposób, by konto było odzwierciedleniem struktury witryny.
Na prawidłowe działanie konta wpływają odpowiednie grupy reklam, które powinny być widoczne dla każdego użytkownika szukającego w danym momencie informacji na jakiś temat. Reklamy danego użytkownika są po prostu odpowiedzią na pytanie jakie zadaje przeglądarce potencjalny klient.

RANKING REKLAMY

Ustalanie rankingu reklamy jest to proces, który przebiega w momencie ułamka sekundy jaki zajmuje wprowadzenie zapytania do wyszukiwarki i wyświetlenie wyników Google. W związku z tym Google samoistnie przeprowadza również aukcję określenia tego jakie reklamy pojawią się w wynikach wyszukiwania i jaka będzie ich kolejność. Jest to proces bardzo ważny dla potencjalnego reklamodawcy, gdyż decyduje on czy jego

No Comments

Post a Comment