Top

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega i jakie są jego zalety

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega i jakie są jego zalety

Każda osoba posiadająca własną stronę internetową zdaje sobie sprawę z tego, jak niezwykłą rolę w jej promowaniu odgrywają odpowiednie działania seo – optymalizowanie i pozycjonowanie. Większość czynności skupiających się na reklamie i marketingu internetowym obejmuje działania o szerokim zakresie terytorialnym, które umożliwiają wyszukanie danej witryny bez względu na miejsce zamieszkania. Pozycjonowanie stron internetowych w wymiarze ogólnym jest oczywiście niezwykle ważne, gdyż pozwala na zwiększenie ruchu na danej witrynie. Jednak w niektórych przypadkach warto wykonać pozycjonowanie lokalne, które może przynieść wiele korzyści.

Na czym polega i dla kogo jest przeznaczone pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne (zwane inaczej local seo) opiera się w głównej mierze na słowach kluczowych nawiązujących do określonych lokalizacji – na przykład województwa, miasta lub osiedla. Działania tego typu sprawdzają się najlepiej w przypadku małych firm, które działają na lokalnym rynku – warsztatów, zakładów kosmetycznych lub fryzjerskich, restauracji, klubów nocnych, bibliotek czy basenów. Dlaczego? Otóż osoba zainteresowana usługami tego typu najprawdopodobniej będzie poszukiwać firm w bliskim otoczeniu, a nie takich, których lokalizacja jest oddalona o kilkadziesiąt bądź kilkaset kilometrów. Zatem pozycjonowanie lokalne to ogromna szansa dla przedsiębiorstw, które chcą zaistnieć na rodzimym rynku i zdobyć klientów z pobliskiej okolicy.

Elementy pozycjonowania lokalnego
Pozycjonowanie lokalne pod względem technicznym niezbyt odbiega od pozycjonowania standardowego – również tutaj najważniejsze jest odpowiednie optymalizowanie strony i zdobywanie prowadzących do niej linków. Jednak istnieje kilka istotnych technik, które są charakterystyczne dla local seo i odpowiednio zastosowane decydują o jego skuteczności. Do podstawowych czynności wykonywanych w ramach pozycjonowania lokalnego zalicza się:

  • dodanie strony do Google Moja Firma (które umożliwia tworzenie wizytówek firm działających na rynku lokalnym),
  • optymalizowanie strony pod kątem słów kluczowych związanych z daną lokalizacją,
  • zdobywanie pozytywnych opinii w lokalnych katalogach,
  • umieszczanie we wszystkich miejscach jednakowych danych teleadresowych (co zwiększa wiarygodność firmy),
  • umieszczanie danych firmy w lokalnych spisach przedsiębiorstw.

Niezwykle ważną kwestią w local seo jest zdobywanie linków ze stron o charakterze lokalnym – na przykład z serwisów publikujących informacje z danego miasta.

Pozycjonowanie lokalne to ciekawa alternatywa dla małych firm, które swoją działalność prowadzą jedynie w danym mieście lub województwie. Rozważenie tych działań jest o tyle istotne, gdyż ich przeprowadzenie nie wymaga dużych nakładów finansowych, a dodatkowo badania pokazują, iż większość osób poszukujących konkretnych usług skupia się na określonej lokalizacji.

No Comments

Post a Comment